2010/02/06

需要习惯 Have to get used to it

孤独陪伴着我
Lonely accompany beside me
好怀念你的背影
Very miss your back
好怀念你的侧脸
Very miss your side face
好怀念你的眼睛
Very miss your eye
好怀念你的笑容
Very miss your smile

掉入黑洞的我
I falls into black hole
看不见前方的路
Couldn't see the road in front
只看见朦胧的你
Only dim to see you
我是真的爱了吗
I m in love or not
还是我只是习惯
Or i m just get used to it

习惯被你保护的我
Get used to be protected by you
习惯被你疼爱的我
Get used to be pampered by you
习惯被你呵护的我
Get used to be cared by you
习惯被你关心的我
Get used to be concerned by you

我需要习惯没有你
I need to get used to live without you

习惯没有你的保护
Get used to be not protected by you
习惯没有你的疼爱
Get used to be not pampered by you
习惯没有你的呵护
Get used to be not cared by you
习惯没有你的关心
Get used to be not concerned by you

我强逼自己要习惯
I force myself to get used to be

因你说我需要习惯
Because you said I need to get used to be
要多久我才能习惯
How long time I could get used to be
把以前没有的习惯
Let's all the custom last time
一个一个把它归零
One by one let it return to zero point

如果从来没有遇见
If never met before
也许现在不会痛苦
May be now will not suffer
可是我宁愿曾遇见
But I rather to meet you
你让我懂了
You let me understand
懂了什么是祝福也是一种爱
Understand what is blessing also one kind of love
(内容纯属虚构)
(The content is a sheer fabrication)

======================================================
张杰-《重播》

作词:张杰(南拳妈妈)
作曲:张杰(南拳妈妈)

如果天是灰的 如果爱还留着
是不是你的手 就还会牵着
你就像是白色 覆盖着我们所有颜色
心还空白色
我不经意 走到了这
而幸福却已走散了
从前的难过的 快乐的
已经不再有了
我该还为谁等着
为什么我哭了 因为你不爱了
又想起你了 是因为那首歌
我怎么了
忍不住留下了眼泪 还拼命的笑着
我和我又哭了 因为我都懂了
爱情的世界里 没什么规则
我怎么了
又站在熟悉的路口 开始怀念着

原来从慢慢的 在爱里蜿蜒着
画下胸口的热 那叫做歌手
重逢播放的歌 是我们遇见的那一刻
是否也会让你 难过了
我不经意走到了这
谁结束了我们的歌
从前的难过的 快乐的
已经不再有了
我该还为谁等着
为什么我哭了 因为你不爱了
又想起你了 是因为那首歌
我怎么了
忍不住留下了眼泪 还拼命的笑着
我和我又哭了 因为我都懂了
爱情的世界里 没什么规则
我怎么了
又站在熟悉的路口 开始怀念着

(为什么我哭了 因为你不爱了)
(又想起你了 是因为那首歌)
我怎么了
忍不住留下了眼泪 还拼命的笑着
我和我又哭了 因为我都懂了
爱情的世界里 并没什么规则
我怎么了
又站在熟悉的路口 开始怀念着

No comments:

Post a Comment