2010/02/24

不懂爱 Don't know about love

你懂不懂
Do you know
当你说看见我
When you told me about you met me
你觉得很开心的时候
You feel very excited
我也想对你说
I also want to tell you
我也觉得很开心
I also felt very happy
很开心我们可以在一起
Very happy we can together
同时我却掉下咸咸的眼泪
At the same time i drop the salty tears

我想牵起你的手
I want to hold your hand
我想紧紧地拥抱着你
I want to hug you tightly
我想大大声的对你说我爱你
I want shout loudly I Love You to you
我想与你经历人生
I want experience my life with you
我想和你白头偕老
I want grow old with you

我不懂爱
I dont know about love
不懂应该怎么做
I dont know what to do
明明知道不应该的
Know obviously should not
明明知道这是错的
Know obviously is fault
明明知道没有结局
Know obviously it's no ending
明明知道最后我会伤痕累累
Know obviously at last i will be get hurt
更是自相矛盾
Is self-contradictory

我不懂爱
I dont know about love
不懂该不该继续
I dont know should continue or not
明明知道只有痛苦
Know obviously it's suffer
明明知道你是他的
Know obviously you owned by he/she
明明知道没有可能
Know obviously it's impossible
明明知道最后你会在他身边
Know obviously at last you will return to his/her side
更是自寻烦恼
Is self seeks the worry

爱可以很简单
Love can be very simple
简简单单
Simple simple
单纯的爱着你
Love you purely
让你住在我心里
Let you live in my heart

爱可以很复杂
Love can be very complicated
复复杂杂
Complicated Complicated
我是你的谁呢
Who I m for you?
我住在你心里吗
I live in your heart?
(内容纯属虚构)
(The content is a sheer fabrication)

=====================================

阿杜 - 我在你的爱情之外

你说要独自安静
不安的情绪 冷锋将过境
你决定我们相爱到这里
残酷的说明 分开的必须
月光洒在转身后的街道
我要往哪里去
我在你的爱情之外
一步步逼近悬崖
不能前进后退 沉默的对白
虽然结局一目了然
我情绪错乱
连喜剧看来都很伤感
海角到不了天涯
像失去潮汐的海 怎么存在
皎洁月光旋转木马
爱如梦一场
原来 爱情名字叫孤单

2 comments:

  1. yes..
    after "=================" is lyrics..
    before "=================" is i write geh.. ^^

    ReplyDelete