2009/11/21

什么... what...

什么天气 让你留下来
Any weather lets you keep down
什么心情 让我留下来
any mood to let me keep down
什么原因 你愿意等待
any reason you to be willing to wait for
什么时候 我开始等待
when I do start to wait for

不爱等待的我们
does not like us who waited for
从那天开始等待
from that day starting
等待一个没有结果的结局
waited for the zero result

很想对你说我懂
very to want to tell you I understand
从我认识你开始
since I knew you
我知道我是短暂的过云雨
I know I was the short showers

能够遇见你
can meet you
已经很满足
already very much to satisfy
没有期望什么
had not expected
没有奢望什么
didn't have the any wild hope

那首歌的词义
that song words
那首歌的意思
that song meaning
那首歌的心情
that song mood
那首歌的意境
that song ideal
怎么那么熟悉
condition how that to be familiar
是你得心情吗
was your mood

我想给你一个拥抱
I wants to give you one hug
一个一秒的拥抱
hug within a second
可是我没有那个勇气
I don’t have that courage

我想给你一个回忆
I to want to give you one recollects
一个一天的回忆
a day-long recollection
可是不懂你愿不愿意
I not sure do you willing

我迷上
I to be infatuated with
你那天真的笑容
your innocent real smiling face
我迷上
I to be infatuated with
脱下面具的真你
the real you when takes off the mask

只想好好珍惜
only to want to treasure
你留下给我的回忆
the recollection you leave for me
那灿烂可爱的笑容
is that bright and lovable smiling face
我不会忘记
I will not forget

说不出口的话语
does not export the words
会不会后悔
will regret or not

若说出口了
if speak out
却又改变不到结局
also cannot change the end
什么决定
what decision
都是遗憾
actually also regrettable
那短暂的幸福
that short happiness
那不能说出口的爱
that unspeakable love
留在心里就好
just keep in the heart
什么时候
to be good
我都会记得有个你
I will always remember a person like you
(内容纯属虚构)
(The content is a sheer fabrication)


======================================

袁咏琳 - 热气球
作词:袁詠琳、陳芯儀、黃淩嘉
作曲:袁咏琳
专辑:同名专辑Cindy

甜心是你 蜜糖是我 爱情就像热气球
越飞越高 越飞越远
重力加速度 想飞到外太空
一见锺情 幻想被爱神的箭穿过
害羞说出口
把天空变成美丽粉红色
还有心型云朵 快乐那麽多
甜蜜那麽浓 就像Cappuccion少不了泡沫

我想牵着你的手 跟你到最後
爱上你的笑容 和你的温柔
却还没说出口
爱情就像一场梦 没有确定的结果
手心紧紧握住这花火
我只想为你心动 到永久

童话的故事里 昨天的偶像剧 那麽熟悉
每分每秒每个细节动静 有你才有意义
快乐那麽多 甜蜜那麽浓
星星点缀夜空 而你照亮我

我想牵着你的手 跟你到最後
爱上你的笑容 和你的温柔
却还没说出口
爱情就像一场梦 没有确定的结果
手心紧紧握住这花火
我只想为你心动 到永久

他们说年轻幻想的爱情 是随性的游戏
是短暂的恋情
与你相遇是世界上最不可思议
你的好让我相信 真爱的契机
原来幸福离我那麽近

我想牵着你的手 跟你到最後
爱上你的笑容 和你的温柔
却还没说出口
我想牵着你的手 跟你到最後
爱上你的笑容 和你的温柔
却还没说出口
爱情就像一场梦 没有确定的结果
手心紧紧握住这火花 我只想为你心动
到永久 Ha~到永久

No comments:

Post a Comment